Theme Preview Rss

Problemes





Demà els alumnes de segon curs, farem un  nou CONTROL DE PROBLEMES.


Un dels objectius que ens marcàrem com a prioritaris els tutors de primer cicle,  era que els xiquets i les xiquetes comprenguèrem les situacions quotidianes que passen al seu voltant,  les situacions problemàtiques on hem de comptar qualsevol cosa. 

Això que normalment anomenem problemes de matemàtiques.

Com tot, els problemes tenen també els seus "truquets". 

Són consells que tots coneixem i alguns apliquen de forma sistemàtica, però altres no.

Sempre és interessant recordar-los. 
Ací els teniu en una presentació dirigida sobretot als pares i mares.



La propera setmana els xiquets i les xiquetes de segon curs, anirem al cine a la vital (centre comercial de Gandia).

Aquesta sessió matinal està subvencionada per l'Ajuntament de Gandia, i va dirigida als escolars de la ciutat.

La pel.lícula és "UP", de Disney, i l'anem a vore doblada al valencià.
Com el centre comercial està a les afores de la ciutat anirem i tornarem en autobús.
Ja us contarem si ens ha agradat  la pel.li!

CARNESTOLTES

I ara els més xicotets del col.le....

CARNESTOLTES 2010


Ahir al nostre col.legi vam celebrar carnestoltes. La pluja va ser la protagonista i no vam poder fer la desfilada pel barri com tots els anys. Malgrat això ens ho vam passar molt bé.

TREBALLEM AMB MATERIAL REUTILITZAT

Els alumnes del primer cicle han treballat amb material reutilitzat a la classe d'Educació Física. D'aquesta manera, s'han adonat que no són necessaris molts recursos econòmics per tal de gaudir del jocs i de l'esport.


El rei Carnestoltes ens diu la tercera consigna


Carnestoltes 2.010



El Rei del Carnestoltes ja ens ha donat la tercera consigna:


"Si a l'escola vols entrar, una guant en una mà has de portar.

Carnestoltes 2.010



El Rei del Carnestoltes ja ens ha donat la segona consigna:

"Si a l'escola vols entrar, una barret de veritat has de portar.

Carnestoltes 2.010


El Rei del Carnestoltes ja ens ha donat la primera consigna:

"Si a l'escola vols entrar, una corbata hauràs de portar.
Por ser de tela, de paper i tot el que tu pugues saber".




"LA COMEDIA BORJA"


El proper dimarts 16 de febrer... els xiquets i xiquetes del 1er Cicle de Primària anem al Teatre Raval. Els sobreentesos malentesos es succeeixen amb motiu de l'arribada del IVduc de Gandia. Aquesta és una comèdia d'embolics on apareixen tant els nobles i la gent del poble com els pirates. Una diversió per apropar-nos a la nostra història.

Carnestoltes 2.010

Ahir els xiquets i xiquetes de primer i segon de primària eixiren del col.legi carregats.

Ja fèia dies, que sobretot mares, ens anaven preguntant com podien ajudar a fer les disfresses i  quan, ja que altres cicles ja estaven mans a l'obra.

Però el nostre cicle i més concretament les aules de segon curs, hem fet un trasllat de classe en aquest primer mes de l'any, amb tot el  "faenon", que això suposa (si algú ha canviat de pis, ho sabrà molt bé).

Només hem pogut, hem dissenyat el model, hem calculat els metres de tela que ens farien falta per als 75 xiquets, hem anat a comprar-la, hem portat al col.legi les peces senceres de la tela, hem tallat un tros per a cada xiquet-a, hem dibuixat  i retallat les obertures del coll i del sesgo, hem elaborat un full explicatiu, hem empaquetat tot açò, i...................

Ara us toca a vosaltres mares i pares!

Heu de seguir fidelment les instruccions, i com allí diu, tornar la vestimenta  al col.legi aquest proper dilluns, per tal de continuar nosaltres afegint la resta de "cosetes"  (sorpresa).

Per si algú és nou al blog i no va vore el carnestoltes del nostre col.legi del curs passat, ací us el col.loque de nou.








Taules de x


Una suma on es repeteix sempre el mateix sumand, és igual a una multiplicació.

Si he de calcular el que val comprar un caramel de 2 cèntims, per a cada company de la classe, puc sumar:

2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2+2=
o puc calcular 
23 vegades 2 és igual a.........
o  dit d'una altra manera:
 23 x 2 =

De totes les maneres arribem al mateix resultat.

Després de analitza-ho a classe, arribàrem a l'acord que ens pareixia millor utilitzar eixa nova operació  que s'anomena   MULTIPLICACIÓ.

Després d'algunes operacions ens adonàrem que encara que posàrem la multiplicació, com que no ens sabíem el resultat de memòria,  continuàvem sumant els sumants.

Conclusió de tota la classe:  

CAL  APRENDRE   LES  TAULES  I AIXÍ  SERÀ  MÉS FÀCIL I RÀPID MULTIPLICAR.

Hem començat amb la taula del 2, passàrem després a la del 3, i així anirem estudiant-ne més poc a poc.

La col.laboració dels pares i mares, que sempre és important, ara encara ho és més. Perque unes taules ben memoritzades és un pas que tenim ja de cara a tota la resta d'escolaritat.

Voleu practicar les  taules? Cliqueu ací a la imatge i entrareu en una interessant pàgina que us ajudarà en la memorització.

TAULA DEL 2


TAULA DEL 3